Usein kysyttyä

Olemme koonneet yhteen usein kysyttyjen kysymysten vastaukset eri aihepiirien mukaan. Jos et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi täältä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@heirol.fi.

TUOTTEISTA

Miten valitsen oikeanlaisen paistinpannun?

Pannun valinnan tärkeimmät kriteerit ovat paistettava raaka-aine sekä liesityyppi. HEIROLin valikoimista löydät kolmen erityyppisiä paistinpannuja: teräspannuja, pinnoitettuja pannuja sekä valurautapannuja. Valikoimamme pannut, lukuun ottamatta tätä lettupannua (linkki), sopivat kaikille liesille, myös induktiolle.

Teräspannu on lähes ikuinen keittiöväline. Paistaminen on tottumattomalle aluksi hieman haasteellisempaa mutta pienen opettelun jälkeen et tahdo enää teräspannusta luopua! Teräspannun kanssa voit käyttää muitakin työvälineitä kuin puisia ja muovisia. Pannu sopii erinomaisesti lihan ja kasvisten paistamiseen. Teräspannun voi laittaa myös grilliin sekä uuniin.

HEIROLin valikoiman pinnoitetut pannut ovat myrkyttömiä ja PFOA-vapaita. Pinnoitetun pannun kanssa paistaminen on helpompaa, mutta pannu vaatii pinnoitteesta huolimatta rasvaa jotta pinnoite ei vaurioidu. Pinnoitettua pannua käytetään matalammassa lämmössä ja liian kova kuumuus pilaa pinnoitteen. Pinnoitetussa pannussa paistat kätevästi kananmunat, kalat sekä muut proteiinipitoisemmat raaka-aineet. Pinnoitetun pannun kanssa tulee käyttää ainoastaan muovisia tai puisia työvälineitä. Pinnoite on oikein hoidettuna pitkäikäinen mutta kuluu käytössä.

Valurautapannut ovat oikein hoidettuina ikuisia ja periytyvät sukupolvelta toiselle! Valurautapannujen kanssa voit käyttää erilaisia työvälineitä vahingoittamatta pannun pinnoitetta. Valurautapannun pesussa ei tulisi käyttää pesuaineita. Ruoan säilyttäminen ruostuttaa valurautapannun. Emaloitu valurauta on helppokäyttöinen mutta pinnoitteen kanssa ei suositella teräsvälineiden käyttöä.

Lisää pannujen ominaisuuksista löydät paistinpannun valintaoppaasta ja verkkokaupan tuotekorteilta!
Kaikkiin pannuihin suosittelemme käsinpesua pannun käyttöiän lisäämiseksi. Valikoimistamme et löydä hiiliteräspannuja. Niiden käyttö on haasteellista ja pannut vaativat paljon hoitoa.

Miksi teräspannuuni jää kaikki kiinni?

Teräspannuun kannattaa tehdä öljykäsittely joka estää tarttumisen. Öljykäsittelyn ohjeet löydät teräspannujen tuotekortilta. Videon öljykäsittelystä löydät täältä. Nyt kun pannuun on jo jäänyt likaa kiinni, kannattaa se puhdistaa huolella ennen seuraavaa käyttökertaa. Likaiseen pannuun tarttuu kaikki vain pahemmin kiinni. Konepesu ei pese pannua tarpeeksi puhtaaksi, joten paistinpannu tulee aina pestä käsin. Jos lika on tiukasti kiinni eikä lähde pelkällä saippualla, toimi seuraavanlaisesti:
– Laita paistinpannun pohjalle niin paljon ruokasoodaa, että pohja peittyy.
– Lisää vettä pannuun, kiehauta vesi liedellä ja anna kiehua hiljalleen n. 30 min. Jos likaa on paljon ja se on tiukasti kiinni, anna pannun olla liedellä pidempään.
– Kaada vesi pois, putsaa pannu karhealla sienellä ja huuhtele vedellä se puhtaaksi.

Teräspannun kohdalla kannatta muistaa muutama paistosääntö:
Pannua ei saa heti kuumentaa täydellä teholla vaan portaittain, eli älä aseta pannua heti 6 teholle vaan aloita vaikka 4-5 tehoilla ja lisää sitten lämpöä pikkuhiljaa. Kun paistat ruokaa, kuumenna pannu keskilämmöllä ennen rasvan lisäämistä pannulle, jotta teräksen pinnan pienet huokoset sulkeutuvat. Voit varmistaa sen tekemällä testin muutamalla vesipisaralla. Jos vesi pysyy yhtenäisenä ja se liukuu pannulla, on pannu tarpeeksi kuuma. On hyvä muistaa, että teräspannu toimii pienemmällä lämmöllä ja voita tai öljyä tulee käyttää enemmän, kuin mitä käyttäisi pinnoitetulla pannulla. Anna paistettavan tuotteen rauhassa paistua ennen sen kääntämistä.

Mitä tuotetakuu koskee?

Takuu on voimassa kun tuote on ollut normaalissa kotitalouskäytössä eikä siinä näy selkeitä väärinkäytön jälkiä (kuten liiallinen voimankäyttö, pannun väärinkäyttö, tahallinen vaurioittaminen jne). Takuu ei kata käyttövaikeuksia, jotka johtuvat esimerkiksi siitä, että pannu on likainen eikä sitä ole pesty kunnolla, pannun pinta on poltettu tai pannu on ylikuumennettu tyhjänä ja niin edelleen. HEIROL pidättää oikeudet määritellä yhteistyössä tehtaan kanssa kuuluuko tuote mihinkään ylläolevista kategorioista. Mahdolliset valmistuksessa syntyneet viat korvataan täysin.

Pinnoitetun paistinpannuni pinta on mennyt rikki?

Pannun pinnoite saattaa vioittua liian kovasta lämmöstä tai vääränlaisien välineiden käytöstä. Varsinkin induktioliesi kuumenee todella nopeasti todella kuumaksi, jolloin pinnoite vahingoittuu helpommin. Paistaminen tulee aina aloittaa keskilämmöllä ja pikkuhiljaa lisätä lämpöä tarpeen mukaan. Liesien maximi tehoja tulisi käyttää vain veden keittämiseen. Pinnoitettua pannua ei tule lämmittää tyhjänä, vaan aina pitää lisätä pannulle rasvaa, jotta näkee milloin pannu on kuuma.

Miten valitsen oikeanlaisen maustemyllyn?

Keraamisella koneistolla varustettuja suola- ja pippurimyllyjä voi käyttää sekä suolalle että pippurille mutta pitää kuitenkin huomioida, että hiiliteräskoneisto sopii ainoastaan pippurille. Suola syövyttää teräskoneiston. Maustemyllyillä voit jauhaa perinteisten pippurien lisäksi myös kuivattuja yrttejä. Älä kuitenkaan käytä maustepippuria, sillä se tukkii koneiston. Löydät valikoimistamme myös hyvää ja pippuria.

Miten säädän maustemyllyn korkeutta?

Myllyissä on karkeudensäätö. Säädä karkeutta myllyn yläosan nuppia kiertämällä. Mitä tiukemmalla sitä hienompaa ja toisin päin. Älä kierrä nuppia liian tiukkaan, ettei koneisto vaurioidu. Suosittelemme pitämään nupin vähintään yhden kierroksen auki.

Miten puhdistan maustemyllyn?

Puhdista kuivalla tai nihkeällä liinalla. Myllyä ei tule kastaa eikä upottaa veteen. Älä käytä maustemyllyä höyryävän kattilan päällä, jotta kosteus ei pääse myllyn sisälle.

TILAAMINEN JA TOIMITUS

Miksi minun tulisi rekisteröityä HEIROLin verkkokauppaan?

Rekisteröityneenä keräät pisteitä. Pisteet voi käyttää seuraavassa ostoksessasi. Pisteitä voi käyttää max 50 % tilauksen arvosta ja niitä ei voi hyödyntää toimitusmaksuihin. Jotta voit käyttää pisteitä, sinun täytyy olla kirjautuneena sisälle verkkokauppaan ja ostoskorissasi on oltava riittävä määrä tuotteita pisteiden lunastamiseen. Rekisteröityneenä näet myös aiemmat tilaukset.
Pisteitä ansaitsee niin, että jokaisesta 5 € ostoksesta saa 2 pistettä. Pisteitä käytettäessä 10 pistettä vastaa 1 euroa.

Voiko verkkokaupasta ostaa ilman rekisteröitymistä?

Voit tilata verkkokaupastamme myös ilman rekisteröintiä. Silloin et näe aiempia tilauksia etkä voi kerätä HEIROL-pisteitä.

Voinko peruuttaa tilaukseni?

Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia sen jälkeen, kun tilaus on maksettu. Maksamisen jälkeen tilaus siirtyy eteenpäin käsiteltäväksi. Peruutustapauksissa pyydämme ottamaan yhteyttä osoitteeseen verkkokauppa@heirol.fi.

Minulle ei ole tullut tilausvahvistusta?

Tilausvahvistus saattaa eksyä sähköpostiohjelman roskapostilaatikkoon, joten kannattaa tarkistaa sieltä. Jos tilausvahvistusta ei sieltäkään löydy, pyydämme ottamaan yhteyttä osoitteeseen verkkokauppa@heirol.fi

Kuinka kauan tuotteiden toimitus kestää?

Normaali toimitusaika tilauksille on 1-5 päivää. Posti noutaa verkkokauppatilaukset varastoltamme ma-pe ja ovat usein jo seuraavana arkipäivänä perillä Postin noutopisteessä. Kotiinkuljetuksen toimittamisesta Posti ottaa yhteyttä ja sopii tarkemman ajankohdat toimitukselle.

Mihin maihin tuotteita voi tilata?

Toimitamme paketteja Suomen lisäksi myös Schengen-maihin sekä Englantiin.

Mitä jos en ehdi noutaa pakettia 7 päivän noutoajan kuluessa?

Paketti palautuu varastollemme. Palautamme ostoksen summan tilaajalle. Mikäli vielä haluat tuotteet, tulisi tehdä täysin uusi tilaus. Noutamaton paketti ei kuitenkaan ole asiakaspalautus. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä 15 € postituskulut.

Miten toimin, jos saamani tuote on viallinen tai väärä?

Tässä tapauksessa suosittelemme ottamaan yhteyttä verkkokauppamme asiakaspalveluun verkkokauppa@heirol.fi.

Miten palauttaminen onnistuu?

Tuotteen palautus tapahtuu Postin maksuttomalla palautusnumerolla jonka saa asiakaspalvelustamme. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan.

YLEISTÄ HEIROLISTA

Minkä maalainen HEIROL on?

HEIROL on vuonna 1991 perustettu kaarinalainen perheyritys, eli suomalaisia ollaan! Nimi HEIROL tulee perustajistaan, isästä ja pojasta, HEImosta ja ROLfista.

Mistä muualta HEIROL-tuotteita voi ostaa?

HEIROL-tuotteita voi ostaa verkkokauppamme lisäksi HEIROL Shopeista sekä hyvinvarustetuilta jälleenmyyjiltä. Tuotteitamme on myynnissä myös Ruotsissa, Tanskassa sekä Baltiassa.

Mitkä ovat asiakaspalvelunne yhteystiedot?

Asiakaspalvelumme numero on 075 326 6800, ja sähköposti on verkkokauppa@heirol.fi. Olemme avoinna arkisin 8-16. Puhelun hinta on 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min.

Missä HEIROL-tuotteet valmistetaan?

HEIROL-tuotteita valmistetaan sekä Euroopassa että Aasiassa. Tuotteita on valmistettu lähes 30-vuotisen yritystarinan aikana samoissa, huippulaatuisissa tehtaissa joissa kaikissa noudatetaan korkeita laatuvaatimuksia. Vierailemme tehtaissa säännöllisesti, jotta pysymme ajan tasalla muuttuvista trendeistä sekä uudistuvista materiaaleista. Kaikki tuotteet toimitetaan tehtaista suoraan HEIROLille ilman välikäsiä. Tällöin voidaan taata tuotteiden korkea laatu ja valmistustapa eikä tuotteen hintaan sisälly ylimääräisiä kustannuksia.